Pengikut

Minggu, 15 Juni 2014

RPP mendengarkan Pidato

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
Tingkat Satuan                        : SMP
Mata Pelajaran                        : Bahasa Jawa
Kelas / Semester                      : IX / II

A.    Standard Kompetensi          
Mampu mendengarkan dan memahami wacana lisan dalam berbagai ragam bahasa Jawa.
B.     Kompetensi Dasar    
Mendengarkan pidato.
C.    Indikator
·         Mampu menyebutkan tema dari pidato.
·         Mampu menjawab pertanyaan yang berkaitan dengan isi pidato.
·         Mampu menuliskan kembali isi pidato yang didengar dengan bahasa sendiri.

D.    Tujuan Pembelajaran
·         Siswa mampu menyebutkan tema dari pidato.
·         Siswa mampu menjawab pertanyaan yang berkaitan dengan isi pidato.
·         Siswa mampu menuliskan kembali isi pidato yang didengar dengan bahasa sendiri.

E.     Materi Pembelajaran            : Teks Pidato “Pengetan Dinten Kartini”

F.     Model Pembelajaran
·         Tanya Jawab
·         Ceramah
·         Pemodelan

G.    Langkah-langkah Pembelajaran
NO
Kegiatan
Alokasi Waktu
1.
Kegitan Awal
·         Guru dan siswa bertanya jawab tentang pidato
       Misal :
ü  Sampun nate pidato ngagem basa jawi?
ü  Pidatonipun wonten pundi?
ü  Temanipun menapa?
10 Menit
2.
Kegiatan Inti
Eksplorasi
·         Guru memberikan pengantar singkat tentang cara pembelajaran menyimak pidato yang akan dilakukan.
·         Siswa mendengarkan dengan seksama CD pidato.
·         Siswa dan guru membahas tema dan isi dari pidato yang diperdengarkan tadi.
Elaborasi
·         Siswa membentuk kelompok berdasarkan tempat duduk deret ke belakang. Masing-masing kelompok 5 orang.
·         Siswa diberi lembar fotokopi teks rumpang dari pidato yang diperdengarkan tadi.
·         Setelah diberi waktu dan aba-aba, siswa bergiliran mengisi teks yang rumpang. Waktu yang diberikan sekitar 10 menit.
·         Siswa yang paling depan mengisi nomor 1, siswa kedua yang belakangnya mengisi nomor 2, begitu seterusnya.
·         Jika soal masih ada tetapi siswa sudah giliran yang terakhir, maka kembali pada siswa yang depannya.
·         Hasil pekerjaan siswa ditukar dengan kelompok lain.
·         Antar kelompok melakukan koreksi silang.
·         Masing-masing kelompok mencocokkan hasil koreksinya dengan rambu-rambu jawaban dari guru.
·         Secara individual siswa menulis isi pidato dengan bahasanya sendiri.
·         Siswa mengumpulkan hasil pekerjaannya kepada guru.
Konfirmasi
·         Guru mengevaluasi jalannnya pembelajaran
            hari itu.
70 Menit

 Kegitan Akhir
·         Guru melakukan refleksi pembelajaran
hari itu.
10 Menit

H.    Sumber :
·         Buku Teks “Marsudi Basa lan Sastra Jawa 3, SMP Kelas IX, Erlangga”

I.       Media :
·         Rekaman pidato
·         Teks pidato rumpang
           
J.      Penilaian : Proses dan hasil
Penilaian proses
No
Aspek Penilaian
Skor
Keterangan
SB
B
C
K
1.


2.


3.



4.
5.
Keseriusan dan keaktifan dalam mengikuti pelajaran
Keatifan siswa dalam bertanya dan menjawab pertanyaan
Keseriusan siswa dalam memperhatikan media pembelajaran
Kekompakan
Kecepatan mengerjakan soal




SB: Sangat baik
B: Baik
C: cukup
K: Kurang

Penilaian hasil
Skor Maksimal = 15
Nilai    = Skor yang diperoleh x 100
               Skor Maksimal
                        = 15 x 100
                           15

                                                                                   



          Pemalang, Maret 2013
Kepala Sekolah                                                                          Guru Mata Pelajaran
                                               
                                                                       
Diah Siti Wulandari                                                                   Nurul Wijiasih
NIP........................                                                                    NIP...................                                                                                             




Materi Pembelajaran

Assalamu alaikum wr. wb.
Para Ibu, para sedherek remaja putri ingkang satuhu kinurmatan. Saderengipun, kula minangka ketua panitia penyelenggara ngaturaken agenging panuwun dhumateng para rawuh ingkang sampun kersa ngrawuhi undhangan ingkang sampun lumantar dhumateng panjenengan.
Kados kawuningan, bilih R.A. Kartini miyos rikala tanggal 21 April 1879 ing Mayong, Jepara, Jawa Tengah. Kartini punika praupanipun ayu wiwit lair lan solah bawanipun alus kadya Dewi Ratih. Punika ingkang pas utawi jumbuh kangge anggambaraken R.A. Kartini. Pramila ing tanggal 21 April punika, kita pengeti minangka dinten lairipun utawi miyosipun R.A. Kartini. Kangge mengeti perjuangan saha labuh lebetipun ingkang sampun ngangkat drajating kaum wanita sami kaliyan priya. Saderengipun Kartini miyos, para wanita kapingit, boten dipunparengaken sekolah, boten pareng gadhah pedamelan ingkang sami kaliyan pedamelan kaum priya. Nanging sasampunipun Kartini miyos lan merjuwangake emansipasi wanita, samenika para wanita sampun sami drajatipun kaliyan para priya. Tuladhanipun, sapunika kathah presiden putri , menteri putri, dhokter putri, tuwin nyepeng jabatan pemerintah sanesipun.
Salebeting mengeti dinten Kartini, ingkang kedah kita pengeti inggih punika semangatipun ing babagan emansipasi wanita. Boten namung mengeti anggenipun Kartini ngagem nyamping, anggenipun kartini ngagem sanggul ageng, nanging ingkang langkung wigatos kados pundi Kartini majengaken kaum wanita Indonesia.
Ibu-ibu dalah remaja putri ingkang kinurmatan. Sanajan kaum wanita sampun majeng kados dene kaum priya, nanging tetep boten ngicali titahipun dados wanita ingkang tansah nggatosaken kaluwarga saha rumah tangganipun.
Kula kinten cekap semanten atur kula, menawi kathah lepating atur, kula nyuwun agunging pangaksami. Nuwun.
                        Wasssalamu alaikum wr. wb. 

Dialog Rumpang
Soal : Isinen teks rumpang iki!

Assalamu alaikum wr. wb.
                  Para Ibu, para sedherek remaja putri ingkang satuhu kinurmatan. Saderengipun, kula minangka ketua panitia penyelenggara (1) ... agenging panuwun dhumateng para rawuh ingkang sampun kersa ngrawuhi undhangan ingkang sampun lumantar dhumateng panjenengan.
                  Kados kawuningan, bilih R.A. Kartini miyos rikala tanggal 21 April 1879 ing (2) ..., (3) ..., (4) .... Kartini punika praupanipun ayu wiwit lair lan solah bawanipun alus kadya (5) .... Punika ingkang pas utawi jumbuh kangge anggambaraken R.A. Kartini. Pramila ing tanggal (6) ... punika, kita pengeti minangka dinten lairipun utawi (7) ... R.A. Kartini. Kangge mengeti perjuangan saha labuh lebetipun ingkang sampun ngangkat (8) ... kaum wanita sami kaliyan priya. Saderengipun Kartini miyos, para wanita (9) ..., boten dipunparengaken sekolah, boten pareng gadhah pedamelan ingkang sami kaliyan pedamelan kaum priya. Nanging sasampunipun Kartini miyos lan merjuwangake (10) ... wanita, samenika para wanita sampun sami drajatipun kaliyan para priya. Tuladhanipun, sapunika kathah presiden putri , menteri putri, dhokter putri, tuwin nyepeng jabatan pemerintah sanesipun.
                  Salebeting mengeti dinten Kartini, ingkang kedah kita pengeti inggih punika (11) ... ing babagan emansipasi wanita. Boten namung mengeti anggenipun Kartini ngagem nyamping, anggenipun kartini ngagem sanggul ageng, nanging ingkang langkung wigatos kados pundi Kartini majengaken kaum (12) ... Indonesia.
                  Ibu-ibu dalah remaja putri ingkang kinurmatan. Sanajan kaum wanita sampun majeng kados dene kaum priya, nanging tetep boten (14) ... titahipun dados wanita ingkang tansah nggatosaken (15) ... saha rumah tangganipun.
                  Kula kinten cekap semanten atur kula, menawi kathah lepating atur, kula nyuwun agunging pangaksami. Nuwun.

                  Wasssalamu alaikum wr. wb.  

Tidak ada komentar:

Posting Komentar