RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
Tingkat
Satuan : SMP
Mata
Pelajaran : Bahasa
Jawa
Kelas
/ Semester : IX / II
A. Standard Kompetensi
Mampu
mendengarkan dan memahami wacana lisan dalam berbagai ragam bahasa Jawa.
B. Kompetensi Dasar
Mendengarkan pidato.
C. Indikator
·
Mampu menyebutkan tema
dari pidato.
·
Mampu menjawab
pertanyaan yang berkaitan dengan isi pidato.
·
Mampu menuliskan
kembali isi pidato yang didengar dengan bahasa sendiri.
D. Tujuan Pembelajaran
·
Siswa mampu menyebutkan
tema dari pidato.
·
Siswa mampu menjawab
pertanyaan yang berkaitan dengan isi pidato.
·
Siswa mampu menuliskan
kembali isi pidato yang didengar dengan bahasa sendiri.
E. Materi Pembelajaran : Teks Pidato “Pengetan Dinten
Kartini”
F. Model Pembelajaran
·
Tanya Jawab
·
Ceramah
·
Pemodelan
G. Langkah-langkah
Pembelajaran
NO
|
Kegiatan
|
Alokasi Waktu
|
1.
|
Kegitan Awal
·
Guru dan siswa
bertanya jawab tentang pidato
Misal :
ü Sampun
nate pidato ngagem basa jawi?
ü Pidatonipun
wonten pundi?
ü Temanipun
menapa?
|
10 Menit
|
2.
|
Kegiatan Inti
Eksplorasi
·
Guru memberikan
pengantar singkat tentang cara pembelajaran menyimak pidato yang akan
dilakukan.
·
Siswa mendengarkan
dengan seksama CD pidato.
·
Siswa dan guru
membahas tema dan isi dari pidato yang diperdengarkan tadi.
Elaborasi
·
Siswa membentuk
kelompok berdasarkan tempat duduk deret ke belakang. Masing-masing kelompok 5
orang.
·
Siswa diberi lembar
fotokopi teks rumpang dari pidato yang diperdengarkan tadi.
·
Setelah diberi waktu
dan aba-aba, siswa bergiliran mengisi teks yang rumpang. Waktu yang diberikan
sekitar 10 menit.
·
Siswa yang paling
depan mengisi nomor 1, siswa kedua yang belakangnya mengisi nomor 2, begitu
seterusnya.
·
Jika soal masih ada
tetapi siswa sudah giliran yang terakhir, maka kembali pada siswa yang
depannya.
·
Hasil pekerjaan siswa
ditukar dengan kelompok lain.
·
Antar kelompok
melakukan koreksi silang.
·
Masing-masing
kelompok mencocokkan hasil koreksinya dengan rambu-rambu jawaban dari guru.
·
Secara individual
siswa menulis isi pidato dengan bahasanya sendiri.
·
Siswa mengumpulkan
hasil pekerjaannya kepada guru.
Konfirmasi
·
Guru mengevaluasi
jalannnya pembelajaran
hari
itu.
|
70 Menit
|
|
Kegitan Akhir
·
Guru melakukan
refleksi pembelajaran
hari
itu.
|
10 Menit
|
H. Sumber
:
·
Buku Teks “Marsudi Basa
lan Sastra Jawa 3, SMP Kelas IX, Erlangga”
I.
Media
:
·
Rekaman pidato
·
Teks pidato rumpang
J.
Penilaian
: Proses dan hasil
Penilaian
proses
No
|
Aspek
Penilaian
|
Skor
|
Keterangan
|
|||
SB
|
B
|
C
|
K
|
|||
1.
2.
3.
4.
5.
|
Keseriusan dan keaktifan dalam mengikuti pelajaran
Keatifan siswa dalam bertanya dan menjawab
pertanyaan
Keseriusan siswa dalam memperhatikan media
pembelajaran
Kekompakan
Kecepatan mengerjakan soal
|
|
|
|
|
SB: Sangat baik
B: Baik
C: cukup
K: Kurang
|
Penilaian hasil
Skor
Maksimal = 15
Nilai = Skor yang diperoleh x 100
Skor Maksimal
=
15 x 100
15
Pemalang, Maret 2013
Kepala
Sekolah Guru
Mata Pelajaran
Diah
Siti Wulandari Nurul
Wijiasih
NIP........................ NIP...................
Materi Pembelajaran
Assalamu alaikum wr. wb.
Para Ibu, para sedherek remaja putri
ingkang satuhu kinurmatan. Saderengipun, kula minangka ketua panitia
penyelenggara ngaturaken agenging panuwun dhumateng para rawuh ingkang sampun
kersa ngrawuhi undhangan ingkang sampun lumantar dhumateng panjenengan.
Kados kawuningan, bilih R.A. Kartini
miyos rikala tanggal 21 April 1879 ing Mayong, Jepara, Jawa Tengah. Kartini
punika praupanipun ayu wiwit lair lan solah bawanipun alus kadya Dewi Ratih.
Punika ingkang pas utawi jumbuh kangge anggambaraken R.A. Kartini. Pramila ing
tanggal 21 April punika, kita pengeti minangka dinten lairipun utawi miyosipun
R.A. Kartini. Kangge mengeti perjuangan saha labuh lebetipun ingkang sampun
ngangkat drajating kaum wanita sami kaliyan priya. Saderengipun Kartini miyos,
para wanita kapingit, boten dipunparengaken sekolah, boten pareng gadhah
pedamelan ingkang sami kaliyan pedamelan kaum priya. Nanging sasampunipun
Kartini miyos lan merjuwangake emansipasi wanita, samenika para wanita sampun
sami drajatipun kaliyan para priya. Tuladhanipun, sapunika kathah presiden
putri , menteri putri, dhokter putri, tuwin nyepeng jabatan pemerintah
sanesipun.
Salebeting mengeti dinten Kartini,
ingkang kedah kita pengeti inggih punika semangatipun ing babagan emansipasi
wanita. Boten namung mengeti anggenipun Kartini ngagem nyamping, anggenipun
kartini ngagem sanggul ageng, nanging ingkang langkung wigatos kados pundi
Kartini majengaken kaum wanita Indonesia.
Ibu-ibu dalah remaja putri ingkang
kinurmatan. Sanajan kaum wanita sampun majeng kados dene kaum priya, nanging
tetep boten ngicali titahipun dados wanita ingkang tansah nggatosaken kaluwarga
saha rumah tangganipun.
Kula kinten cekap semanten atur kula,
menawi kathah lepating atur, kula nyuwun agunging pangaksami. Nuwun.
Wasssalamu
alaikum wr. wb.
Dialog
Rumpang
Soal : Isinen teks
rumpang iki!
Assalamu
alaikum wr. wb.
Para Ibu, para sedherek remaja putri ingkang satuhu
kinurmatan. Saderengipun, kula minangka ketua panitia penyelenggara (1) ...
agenging panuwun dhumateng para rawuh ingkang sampun kersa ngrawuhi undhangan
ingkang sampun lumantar dhumateng panjenengan.
Kados kawuningan, bilih R.A. Kartini miyos rikala
tanggal 21 April 1879 ing (2) ..., (3) ..., (4) .... Kartini punika praupanipun
ayu wiwit lair lan solah bawanipun alus kadya (5) .... Punika ingkang pas utawi
jumbuh kangge anggambaraken R.A. Kartini. Pramila ing tanggal (6) ... punika,
kita pengeti minangka dinten lairipun utawi (7) ... R.A. Kartini. Kangge
mengeti perjuangan saha labuh lebetipun ingkang sampun ngangkat (8) ... kaum
wanita sami kaliyan priya. Saderengipun Kartini miyos, para wanita (9) ...,
boten dipunparengaken sekolah, boten pareng gadhah pedamelan ingkang sami
kaliyan pedamelan kaum priya. Nanging sasampunipun Kartini miyos lan
merjuwangake (10) ... wanita, samenika para wanita sampun sami drajatipun
kaliyan para priya. Tuladhanipun, sapunika kathah presiden putri , menteri
putri, dhokter putri, tuwin nyepeng jabatan pemerintah sanesipun.
Salebeting mengeti dinten Kartini, ingkang kedah
kita pengeti inggih punika (11) ... ing babagan emansipasi wanita. Boten namung
mengeti anggenipun Kartini ngagem nyamping, anggenipun kartini ngagem sanggul
ageng, nanging ingkang langkung wigatos kados pundi Kartini majengaken kaum
(12) ... Indonesia.
Ibu-ibu dalah remaja putri ingkang kinurmatan.
Sanajan kaum wanita sampun majeng kados dene kaum priya, nanging tetep boten
(14) ... titahipun dados wanita ingkang tansah nggatosaken (15) ... saha rumah
tangganipun.
Kula kinten cekap semanten atur kula, menawi kathah
lepating atur, kula nyuwun agunging pangaksami. Nuwun.
Wasssalamu alaikum wr. wb.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar