Pengikut

Minggu, 15 Juni 2014

RPP membaca indah geguritan

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
Tingkat Satuan                        : SMP
Mata Pelajaran                        : Bahasa Jawa
Kelas / Semester                      : VII / I

A.    Standard Kompetensi          
Membaca
B.     Kompetensi Dasar    
Membaca indah geguritan
C.    Indikator
·         Mampu membaca suatu karya sastra (geguritan) sesuai dengan lafal, intonasi dan irama yang benar.
·         Mampu menjelaskan isi geguritan.
·         Mampu memparafrasekan teks geguritan
D.    Tujuan Pembelajaran
·         Siswa dapat membaca suatu karya sastra (geguritan) sesuai dengan lafal, intonasi dan irama yang benar.
·         Siswa dapat  menjelaskan isi geguritan.
·         Siswa dapat memparafrasekan teks geguritan.

E.     Materi Pembelajaran            : Geguritan “nggandhul garis”

F.     Model Pembelajaran
·         Tanya Jawab
·         Ceramah
·         Pemberian tugas



G.    Langkah-langkah Pembelajaran
NO
Kegiatan
Alokasi Waktu
1.
Kegitan Awal
·         Guru dan siswa bertanya jawab tentang geguritan
       Misal :
ü  Sampun nate maos geguritan?
ü  Temanipun menapa?
10 Menit
2.
Kegiatan Inti
Eksplorasi
·         Guru memberikan pengantar singkat tentang cara pembacaan geguritan yang akan dilakukan.
·         Siswa mendengarkan, dan memperhatikan guru saat membaca geguritan dengan seksama .

Elaborasi
·         Guru menunjuk beberapa siswa untuk maju membacakan geguritan yang telah ditentukan oleh guru.

Konfirmasi
·         Siswa diberikan 3 pilihan geguritan yang akan dibacakan.
·         Siswa maju satu persatu untuk diniai dalam pembacaan geguritan yang sudah dipilih tersebut.
·         Guru mengevaluasi jalannnya pembelajaran
            hari itu.
70 Menit

 Kegitan Akhir
·         Guru melakukan refleksi pembelajaran
hari itu.
10 Menit




H.    Media :
·         Teks geguritan
           
I.       Penilaian : Proses dan hasil
Penilaian proses
No
Aspek Penilaian
Skor
Keterangan
SB
B
C
K
1.


2.


3.


Keseriusan dan keaktifan dalam mengikuti pelajaran
Keseriusan siswa dalam membacakan geguritan
Kesesuaian siswa dalam membaca geguritan dalam lafal, intonasi, dan irama




SB: Sangat baik
B: Baik
C: cukup
K: Kurang

Penilaian hasil
            Kurang                        : 0-25
            Cukup             : 25-50
            Baik                 : 51-75
            Sangat baik     : 76-100
            Jumlah no.1, 2, 3
                 Dibagi 3
                                                                                   



          Pemalang, Maret 2013
Kepala Sekolah                                                                          Guru Mata Pelajaran
                                               
                                                                       
Diah Siti Wulandari                                                                   Nurul Wijiasih
NIP........................                                                                    NIP...................                                                                                             












Materi Pembelajaran

Teks geguritan 1 (yang dicontohkan oleh guru)         :

NGGANDHUL GARIS

Kaanggtit dening Sudi Yatmana

aku mangan basa jawa
lawuh indonesia lan inggris
kadhangkala landa sansekerta arab lan cina
lalapane basa basa manca
ajang manekawarna
bathok piring mangkok godhong jati
terkadhang pincuk godhong gedhang
telap telep muluk
ngombene banyu kendhi
nanging iya ora nampik soklat susu the utawa kopi
ora mangan ngombe
dalasan makarya srawung aso sembahyang turu apadene
daklakoni sarana sasmita adi
ngiras karo ngenteni tumuruning wahyu sejati
iku tataning lair dene tataning batin
tumuju marang pangolahing
pribadi
kulawarga
bangsa sesama
tundhone tan wurunga panjenengane
aku mangan basa
ajang manekawarna
bareng wong sadonya
ngombeku banyu kendhi banyu wahyu misteri
jer kabeh rejeki pakaryan lan apa bae kang daklakoni
dakalami
nggandhul garis
jedhul joge ngener pener jumbuh jatine












teks geguritan 2 (untuk latihan)          :

OWAH OWAHAN JAMAN

Kaanggit dening Sunardi KS.

arit lan pacul wis suwe pensiyun
kanggo mung kala kala
yen pinuju kang duwe dhemen nenandur
kembang-kembang pasren ing taman
utawa mung kanggo cecawis
yen ana tangga nyilih
kanggo ngresiki got-got mampet
lan arit kanggo mrapali pang-pang pager ijo
supaya bisa semi ngrembaka ijo royo royo
garu lan luku wis suwe diringkes ditaleni
disimpen ing pojokan omah pawon
kebo sepasang kang mbiyen kanggo sabiyantu
nggarap sawah wis suwe didol
dianggep rendhet lakune
ditukokake kang luwih banter playune
sawahe uga wis payu
saiki papan papan pradesan wis gumebyar listrik
padhange kaya rina
kang biyen tilas sawah garapan saiki didegake discotic
hotel lan super market
kang saben bengi rame gumerah suwarane
ana kang jejogedan ngulat ngulet
kaya wong kang lagi boyoke krugal krugel
iki kahanan owah owahane jaman
sawah sawah wis ora ditanduri pari
nanging ditanduri beton
undhuh undhuhane cicilan real estate
dudu wit witan kang nukulake kembang
nanging bank bank













Teks geguritan 3, 4, 5 (untuk dinilai)

BOCAH

Kaanggit dening Slamet Isnandar

aku iki bocah
ah  ah  ah  ah
durung nate mangan sekolah
ah  ah  ah  ah
apa maneh werdine tembung kuliah nanging
sliramu ora perlu nggresah
yen satemene aku weruh
apa sing dilakoni simbah nalika saba jrambah
aku iki bocah saiki
kang mlumpat saka riptane iyasa klawan walmiki
ora perlu sliramu eram
yen aku ora kena dianggep sembarangan utawa
aja ngayawara
aku pancen dudu bocah suwarga
ora nate gemblengan kawah candradimuka
ora nate diwulang dewa narada
apa maneh pandhita durna
aku ya aku
kang kelair uga dudu krana karepku
aku iki bocah kang tansah tiru patrapmu
nanging yen sliramu kepenginbecik
dadiya aku si bocah
aku tansah ana putihing atimu, nalarmu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UNI

Kaanggit deningSlamet Isnandar

uni
sliramu aja wedi
uni
sliramu apa lali
ing tengah tengah sawah
ing tebaning bulak sepi angin tansah
setya nyangking iki
kidung kidung kamanungsan
kidung kidung katresnan
kang tansah urip ing telenging karang
padesan
uni genea ndadak nangis
nangisi wewayangan kang suwe kelakon
nalika palawija lan pari pari
ah
saiki wus ora mangkono uni
kemakmuran iki diatur dening pangwasa
kang mesthine iya adil
adoh saka tumindak gung ambeg deksiya
uni
sliramu aja wedi
lilakna was sumelang kang nggandhul ati
sliramu apa lali
jaman iki wus tumuli wiwit tangi
ngumandhangake kidung kidung
kamanungsan
kidung kidung katresnan
mula uni
mara gage
ing dhadhamu sumeten geni
yakina
wong cilik iki tansah cinaket ing Gusti


Tidak ada komentar:

Posting Komentar