Ana
wong pertapan kang isih enom, namane Aji Saka asale saka Hindustan. Aji Saka
lan loro abdine lunga petualang ana ing tanah Jawa. Piyambakipun njelajah mlebu
kuta lan desa. Tekane Aji Saka lan abdine iku nduweni maksud nyebarake ilmu
pengetahuan.
Sawijining
dina, piyambakipunlunga ana ing negara Medang, nanging ana ing perjalanan piyambakipun
mampir ana ing pegunungan Kendeng. Aji Saka ngendika karo Sembada abdinipun.
“Sembada, sesuk aku arep ing Medang, lan keris ajiku iki aku tinggal ana ing
kene, tak percayakake karo awakmu. Sapa wonge teka njaluk keris iki, aja kok
wenehna. Menawa aku perlu bakal dak jupuk dhewe. Elinga pesenku!”.
Sakrampunge
ngendika, Aji Saka langsung menyang negeri Medang dhewekan. Sak tekane ana ing
desa terpencil. Piyambakipun mampir ana ing omahe rondho sepuh kang namane Mbok
Rondho Sengkeran.
Piyambakipun
takon marang mbok rondho “ apa ana ing kene negara ikunegara Medang?”
Wangsulane
Mbok Rondho : “leres, Tuan saking tlatah pundi? Lan punapa maksud tuan wonten
ing mriki?”
Wangsulane
Aji Saka : “kula pengembara saking tlatah ingkang tebih. Kula wonten ing ngriki
anamung mriksani keluhuran negeri Medang. Menawi saged, kula kepengin ngabdi
kaliyan Sang Prabu.”
Rondho
tuwa iku mangsuli : “Tuan, ajaa panjenengan ngabdi kaliyan Sang prabu. Amargi
Sang Prabu remen dhahar daging manungsa. Punapa panjenengan bten pirsa? Negara
punika kosong, penduduk kathah ingkang ngungsi amargi jirih” kula punika taksih
gesang amargi kula sampun sepuh, daging
kula sampun boten ecoh.”
Mangkono
sementara Aji Saka tinggal ana ing griyane Mbok Rondho Sengkeran.
Saben
dina Sang Baginda dhaharan daging manungsa. Lan saben dana ugi kerjane patih
Kerajaan Medang nggoleki manungsa kanggo dhaharan Sang Prabu.
AjiSaka
punika wong kang sakti.nalika para rakyat kan jirih lan ngungsi, piyambakipun
njaluk para rakyak supaya tinggal bareng piyambakipun ana ing griyane Mbok
Rondho Sengkeran.
Sepisan
maneh Mbok Rondho iku matur marang Aji Saka “pendhem niatmu iku Tuan. Luwih
becik tinggalana panggonan iki!”
Wangsulane
Aji Saka “Mbok, panjenengan boten susah jirih marang keselametane awak kula
punika, tulung kula di ter wonten ing daleme patih supados mangke dipun ter
ngadhep Sang Prabu.”
Mbok
Rondho Sengkeran ugi ngeter Aji Saka ngadhep patih, ana ing ngadhepane patih,
Aji Saka ngutarakake maksud piyambakipun teka ana ing kono, yaiku kepengin
ngabdi marang Sang Prabu. Sang Patih mriksani Aji Saka kagum amarga sikap kang
becikke iku.Pancen Aji Saka salah sijining pemudha kang bijaksana, lan bagus
peraupane. Ana ing ati Sang Patih, piyambakipun ana rasa gela menawa Aji Saka
diserahake marang Sang Prabu.
Ngendikane
Sang Patih “Iya, Awakmu bakal dak adhepake marang Sang Prabu. Kowe kudu ngerti
tugasmu mengko. Amarga ora gampang ngabdi marang Sang Bagindha Raja Medang.”
Wangsulane
Aji Saka “Hamba boten badhe gentar ngadhep marang Sang Prabu, Hamba tetep
wonten ing pendirianipun kula, inggih punika badhe ngabdi kaliyan Sang Prabu.
Menawi hamba tetep slamet, punapa hamba hamba saged nyuwun tanah kang ambanipun
kados sorban punika?”
Sang
Patih nyanggupi panjalukane Aji Saka. Lajeng Aji Saka di ajak ngadhep Sang
Prabu ana ing istana. Ing wektune dhaharan, Aji Saka nhubah wujudipun dadi
bocah cilik kan ayu paraupane. Sang Prabu seneng mriksani bocah iku. Lajeng
nduweni nafsu kanggo mangan bocah mau. Ananging karo kecekatane Aji Saka,
piyambakipun di cekeli lathine. Banjur di suwek nganti mati.
Sakrampunge
prastawa mau, Aji Saka ngubah wujude maneh dadi kaya maune.Aji Saka lunga
maring griyane Sang Patih menehi kabar manawa Sang Raja wis tewas. Sang Patih
seneng.
Banjur
Aji Saka nagih janjine mau marang Sang Patih. Sorbane digelar ana ing
saknduwure lemah. Sorbane iku sansaya amba nganti sakdesa, kuta, alas, gunung,
lan sekabehane. Akhire kabeh kerajaan Medang dadi hak Aji Saka.
Sang
Patih ora bisa apa-apa maneh. Akyat Medang ngara lega amarga raja kang seneng
dhaharan daging manungsa iku wis tewas. Akhire rakyat ndadekake Aji Saka raja
ana ing Medang.
Rakyat
kang ngungsi ana ing daerah liya bali ana ing omahe dhewe-dhewe. Wis padha
ngolah sawah, lan ladhang. Medang dadi panggonan kang rame ana ing ngisor
kekuasaane Aji Saka, negara Medang uga ngalami masa kejayaan. Rakyat urip
tentrem. Banjur Aji sak eling marang kerise.
Aji
Saka ndhawuhi abdine, yaiku Dora “he Dora, lungaa awakmu menyang pegungunan
Kendeng! Jupukana kerisku! Ngomong menwa aku lagi sibuk!”
Wangsulane
Dora “inggih Tuanku. Hamba siap”
Banjur
Dora lunga menyang Pegunungan Kendeng. Saktekane ana ing kana, Dora nguluk
salam marang Sembada. Lan lorone wicantenan amarga wis suwi ora ketemu. Banjur
Dora nyampekake maksud teka ana ing kono. Yaiku diutus Aji Saka njupuk keris
Aji kagungan Tuanne iku.
Krungu
maksude Dora, karo tegas Sembada nolak.
Ujare
Sembada “pesene Tuanku Aji Saka, menawa keris iki ora entuk diwenehna marang
sapa wae. Menawa tuanku perlu marang keris iki, bakale piyambakipun bakal teka
ana ing panggonan iki, lan aku ya ora kena ninggalake panggonan iki sakdurunge
Tuan Aji saka teka!”
Kaya
mengkono ugi Dora ngrasa menawa dheweke diutus tuane iku. Dheweke ora ngawur.
“aku
nggawa surat kuasa bukti titahe Bagindha” wangsulane Dora.
“Aku
ora peduli, aku tetep ana ing pendirianku iki”
“Duh
kakang Sembada aku kapeksa nganggo kekerasan”
“aku
ora nyalahaje awakmu Dora, aku bakal mpertahanake keris iki”
Keloro
abdi mau padha mpertahanake perintahe Aji Saka. Lorone ora padha gelem ngalah.
Akhire kedadiyan perang antara kelorone. Pancen Sembada lan Dora iku
padha-padha sektine.
Amarga
padha-padha unggul. Adu kesekten ngakibatake kelorone tewas. Sembada lan Dora
mpertahanake perintah Aji Saka, amarga luwih becik mati tinimbang nghianati
perintah tuanne iku.
Utusan
Aji Saka suwi ora teka. Aji Saka kuwatir marang keloro abdine. Akhire Aji saka
ninggalake istana lunga menyang pegunungan Kendeng nyusul Dora lan Sembada.
Sakwise tekan, Aji Saka kaget amarga kelorone iku wis dadi layon.
Aji
Saka kimutan apa kang pernah dipesenake karo Sembada. Dora lan Sembada abdi
kesayangane tewas demi tugas kang di emban. Tewase kelorone iku kanggo bukti
kesetiaan lan kepatuhan karo Tuanne. Banjur Aji Saka nyiptakake huruf-huruf
kanggo ngelingke kesetiaan loro abdine ana ing nglaksanakake tugas. Huruf jawa
iku dikenal dadi Carakan.
Susunan
huruf Jawa mau yaiku : ha na ca ra ka da ta sa wa la pa dha ja ya nya ma ga ba
tha nga.
Hana
caraka = ana utusan
Data
sawala = pada padu
Padha
jayanya = padha-padha sektine
Maga
bathanga = mati bareng
Tidak ada komentar:
Posting Komentar